Teszten buktak el a világmárkák, egyikőjük sem örülne
A vállalatok milliókat költenek arra, hogy helyet szerezzenek maguknak a fejekben, mi pedig azonnal felismerjük a logóikat. Kérdés, hogy mennyire költik el jól ezt a pénzt? A Signs.com elképesztő kísérletet végzett, amelyben 156 amerikait (20 és 70 év közötti korosztályból) kértek meg arra, hogy a lehető legpontosabban rajzolják le a leghíresebb emblémákat. Az egyetlen trükk az volt, hogy vizuális segédeszközök nélkül kellett csinálniuk, egyszerűen az emlékeik alapján.
Az eredmények elég meglepőek és a logók designerei valószínűleg nem csapnak a levegőbe, de jó hír nekik, hogy a színpalettát szinte mindenkinek sikerült egészen pontosan eltalálni. Ezt a tényt Karen Haller, a színpszichológia szakértője is kiemelte. Szerinte: "Az emberek érzelmi kapcsolatban vannak a színekkel." Az alakzatok, maga az embléma érzékelése csak ezután következik, végül pedig elolvassuk a szavakat is, legalábbis ha a logóban van text is.
Most pedig nézzük a kísérlet eredményeit látványos formában, melyhez alap angoltudás ugyan szükséges, de szerintünk anélkül is értelmezhető.
Over 150 People Tried To Draw 10 Famous Logos From Memory, And The Results Are Hilarious