Menü

Marketing tippek a januári holtszezonra

Pogátsnik Lacit már tősgyökeres előadóként üdvözöltük az idei utolsó Online Marketing Inspirációk Workshopon, ami a témákat tekintve ezúttal a téli időszakot járta körbe. Az Origo kampány managere hozta talán a leggyakorlatiasabb tippeket: az ünnepek utáni holtszezonra adott néhány marketing tanácsot, amikkel jól indíthatod az évet, így arra gondoltunk, írásos formában is megosztjuk. Az ugyebár elfogadott tény, hogy ha tetszik, ha nem, karácsonykor mindent el lehet adni és mindenki tud eladni, de a január már nehéz kérdés. Az ügyfelek és a cégek büdzséje is megcsappan, ráadásul még a kajakómát se heverte ki senki. A helyzet megoldáshoz Laci ezt az öt tippet adta, legalábbis ami a business vetületet érinti:

Pogátsnik László

1. Építs listát: Ha idén nem is tetted meg, a jövő karácsonyi mozgalmas időszak alatt mindenképp aknázd ki a megnövekedett forgalmat és gyűjtsd össze vásárlóid, érdeklődőid lehető legtöbb adatát. Ne csak az e-mail címre koncentrálj, hiszen a hírlevelen kívül rengeteg más módja is van az elérésüknek, ráadásul az sem árt, ha a későbbiekben a nevükön szólítod őket. Ne feledd, egy új ügyfél megszerzése háromszor annyiba kerül, mint egy régi megtartása, figyelj oda rájuk és értékeld a lojalitásukat! 2. Használj remarketinget: Az előző pont is éppen ennek elősegítésére szolgál. A remarketinget újabban a hírlevelek helyettesítőjének tartják, segítségével ugyanis újra megcélozhatod azokat, akik legalább egyszer érdeklődtek már utánad vagy a terméked iránt. A remarketing listákat ráadásul szegmentálhatod is, és Facebookon, illetve AdWordsön is bevetheted. Megéri! 3. Kezeld a problémákat: A karácsonyi hajtásban bárki könnyen hibázhat, de egy jól kezelt ügyfélpanaszból lehet a legjobb ajánlás! :) Januárban az igazán aktuális, 'hőbörgő' reklamálók mellett figyelj oda a lappangó panaszokra is! Ilyen lehet mondjuk egy korábbi késedelmes szállítás, a teljes teltház, a raktárkészlet hiánya, vagy egy kint felejtett hirdetés. Legjobb akkor foglalkozni velük, amikor még fel sem merültek. Készíthetsz előre elnézést kérő e-mail sablont és januárban beváltható kupont. 4.Tartalékolj: Hirdetések szempontjából sokszor a december az év legdrágább hónapja, de a tél még csak most kezdődik, ráadásul a gazdasági év eleje is a január. Költeni ilyenkor is kell még akkor is, ha kiköltekeztél decemberben. Légy előrelátó és tegyél félre a kevésbé forgalmas hónapokra is! Utólag örülni fogsz és sokkal nyugodtabban kezded az évet, hidd el! 5. Vásárolj be: A hirdetési felületek olcsóbbak januárban, hiszen nem csak te, de pl. az ügynökségek, a tartalomszolgáltatók is nehezebben adnak el ilyenkor, így jobb alkupozícióban vagy, mint bármikor máskor az évben. Amennyiben tartalékoltál, a negyedéves, féléves hirdetések még jobb áron lehetnek elérhetőek. Laci tippjeinek megfogadásával nem csak az év beindítását teheted könnyebbé, hanem már a következő karácsonyi szezonra is felkészülhetsz! Amennyiben pedig 2016-ban is szeretnél a fentiekhez hasonló tippeket és inspirációt szerezni, csatlakozz hozzánk a Facebook csoportunkban!
blog