Mi a különbség a content marketing és a copywriter között?
Gyakran használt szavak az online marketingben, és szinte mindenhol előkerülnek. Eddig már írtunk arról, hogy mi az a tartalommarketing és hogyan kezdj hozzá és arról is, hogyan írj jó céges blogot, de a különbségekről nem esett szó.
A content marketing azt jelenti, hogy létrehozása és megosztása a vásárlók felé ingyenes, mert itt azt akarjuk, hogy vásároljanak, tehát olyan fajta ingyenes szolgáltatást kell nyújtani, amely felkelti az érdeklődésüket.
A copywriter feladata, hogy cselekvésre ösztönözze az olvasót. Néha ez a vásárlást jelenti vagy csak azt, hogy feliratkozzanak az e-mail listára, vagy egy online elérhető könyvtárba, vagy csak azt szeretnéd elérni, hogy felhívjanak több információért.
Tehát röviden:
Content marketing: blogok, podcastokat és válasz e-maileket jelent
Copywriting: sales oldalak és direct mailek
Két különböző dolog igaz?
Nos, ha jól csinálod, akkor nem.
Content copywriting nélkül csak a jó content pazarlása
Vannak olyan blogok, melyek jó tartalommal rendelkeznek, de csak néhány olvasójuk van. Ha írsz egy cikket, az olvasók szívesen elolvassák, de te nem azt a forgalmat kapod, amit szeretnél és hatástalan lesz az írás:
- a címoldal lehet túl unalmas. Amikor a főcímek unalmasak, az emberek valamilyen oknál fogva nem fognak az oldalon több írásra kattintani.
- lehet túl egyoldalú. Ez azt jelenti, hogy jó cikkeket írsz, de nem kommunikálsz az olvasókkal. Az is lehet, hogy túl unalmasak.
- a tartalmakat olyan előnyökkel kell szolgáltatni az olvasók felé, hogy érdeklődjenek.
- a tartalmad nem épül sem az egyetértésre sem a bizalomra. Mindig kaphatsz figyelmet a közösségi médiában, de nem lesznek előfizetők vagy ügyfelek az olvasók.
- nincs letisztázott call to action, pedig ez segít abban, hogy az emberek tudják, hogy mit is akarsz tőlük.
- légy nagylelkű. Tegyél néhány értékes tartalmat elérhetővé, hogy megnyerd az olvasókat.
- készíts élvezetes tartalmat. Ha a tartalmad nagyon hasonlít egy rekláméhoz, akkor figyelmen kívül hagyhatják. Inkább tedd számukra érdekessé, hogy olvasható legyen.
- a megfelelő embereket vonzzák. Ez segítheti SEO-t, mindig az embereknek írj először és csak utána azoknak, akik tartalmat keresnek.

What’s the Difference Between Content Marketing and Copywriting?