Mit gondoltok melyik az a hazai online felület, ahol a legdrágább megjelenni? Ezzel a kérdéssel kezdődött az Adplanky gondozásában szervezett
Reklám+KKV konferencia, a válaszok pedig így hangzottak: Index,
Origo. Legalábbis ez az általános vélekedés, de az igazságról Nebehaj Vanda tartott egy velős előadást. Éppen ezért rövidek leszünk mi is, hiszen péntek van.
Kezdjük is a lényeggel:
Az Origo megjelenés helyett kattintás alapú hirdetéseket kínál, vagyis csak a
ténylegesen célba ért hirdetésekért kell fizetni. Ez kifejezetten kedvez a KKV szektor szereplőinek, hiszen limitál büdzsé mellett is megfizethető, hatékony hirdetési formát vethetnek be a siker érdekében. Vanda szerint a legfontosabb mégis az, hogy valódi,
szakértő csapat áll mögöttük.

Véleménye szerint a ma már alapnak számító demográfiai és egyéb, egyre részletesebb, automatikusan felkínált célzáson kívül érdemes az emberi tényezőt is figyelembe venni, vannak ugyanis olyan váratlan helyzetek, amiknél bizony szükség van a józan paraszti észre és a hirtelen reagálásra.
Jó példa erre, a Vanda álta említett eset, amikor gyémánt gyűrűkre hirdetett az ügyfél. Ugyebár gyémántot leginkább eljegyzére kapnak a hölgyek, ergo az urak vásárolják. Meg is hirdették ennek rendje és módja szerint elsősorban olyan platformokon, ahol azok a férfiak megfordulnak, akik releváns jövedelemmel rendelkeznek, a megfelelő korosztályba esnek és házasságkötésre készülnek vagy tartós kapcsolatban élnek. Az eredmény meglepő volt, hiszen nem ment túl jól a kampány, így váltottak egy merészet:
a várakozásokkal ellentétben a nőknek szánt oldalakon sokkal jobban teljesítettek.
Repertoárjukban épp úgy szerepel a DM hírlevél kampány, a pr cikkes brandépítés, a különböző Facebook és AdWords hirdetések és a célzott SMS-ek, mint a honlapkonverziós tanácsadás, hiszen - bár ezt talán kevesebben tudják - külön, a
KKV szektor szereplőinek szánt szolgáltatáscsomagjuk is van. Az
Origo Üzletrész Direkt szolgáltatásai erős célcsoport targetálást tesznek lehetővé ügyfeleik számára, amelyek hatékony és költségtakarékos megoldást nyújtanak, vagyis már a kis- és középválllalkozásoknak is elérhető az olyan volumenű platformokon való hirdetés, mint az Origo.