A világ leginkább ikonikus autóverseny-sorozatának megváltozott a logója. A pár napja nyilvánosságra hozott, minimalista stílusban létrehozott címer értelmi szerzői, a londoni székhelyű Wieden + Kennedy tervezte. Hálás feladat, ám a végtermék megosztóra sikeredett. Íme, az új Forma-1 logó.
A száguldó cirkusz népszerűsége visszaesett az utóbbi időben, a logo újragondolásának projektvezetője, Richard Turley pedig úgy véli, hogy az új kialakításnak köszönhetően megőrizhetők maradnak a sport gyökerei, ám ugyanakkor a jövőbe is mutat majd az új arculat.
A 2018-tól használatos logó.
A lényegi elrendezés tulajdonképpen ugyan maradt, csak az idomok mások. Az „F” betűt követő 1-es tablóját megtartotta a Wieden, ám belenyúlt a stilizálás mikéntjébe és a színbe is.
Mi változott?
A régi logón betűvel is megjelent a „Formula 1”, ez mára eltűnt, a letisztultság érdekében. Az eddig használatos logónál a piros és a fekete szín dominált, valamint a háttértől függően – rendszerint fehér – változott az „1” színhatása, a pirossal kiegészülve.
Maximális cseresznyepiros.
A totális pirossá alakuló logó könnyen értelmezhető, jövőbe mutató, mégis megtartotta a vezérelveket, például a megdöntött stílust.
Nem pusztán a logónak, de a hivatalos betűtípusnak is új külsőt adott. A Wieden + Kennedy több látványtervet is létrehozott, melyek azt ábrázolják, hogyan fog mutatni az új design élesben.
Az interneten már felhördültek páran, hogy ezer sebből vérzik az új logó. Pár hete összeszedtük, hogy milyen is egy
csapnivaló logó. Azért azt, hogy az új F1 arculata is ezt a sort erősítse, egyáltalán nem jelentjük ki, de egy biztos, még szokni kell a szemnek.
JÓ VITAINDÍTÓ LENNE AZ ÚJ FORMULA-1 LOGÓ? BESZÉLJÜK MEG FACEBOOKON!
FORMULA 1 UNVEILS NEW IDENTITY BY WIEDEN + KENNEDY LONDON